Poznaj nasz bolid

LEKKA KAROSERIA

Samonośna konstrukcja z laminatu na bazie włókien węglowych, pokryta lakierem o niskim współczynniku tarcia wiskotycznego. W połączeniu z opływowym kształtem karoserii zapewnia minimalną siłę oporu powietrza.

OGNIWO WODOROWE

Silnik elektryczny zasilany jest ogniwem wodorowym - nowoczesnym i ekologicznym żródłem energii o wysokiej sprawności.

SILNIK INDUKCYJNY

Wyróżniający się zdolnością hamowania rekuperacyjnego, dzięki czemu podczas zwalniania nie traci zgromadzonej energii, lecz przekształca ją w energię elektryczną.



"Project HYDRIVE. We race for tomorrow" to przedsięwziecie mające na celu pokazanie, że jesteśmy w stanie wykorzystać najnowszą technologię do zbudowania pojazdu napędzanego paliwem przyszłości. Jest to jednocześnie wskazanie realnej alternatywy dla obecnie powszechnie stosowanych napędów spalinowych. Chcemy udowodnić, że jako młodzi inżynierowie potrafimy w ten sposób sprostać stale rosnącym wymaganiom w kwestii ekologii i wymagań technicznych.

Dzięki wytrwałej pracy zespołu projektowego HYDRIVE możemy przedstawić Państwu bolid HYDRIVE 1, który został zaprojektowany z myślą o starcie w międzynarodowych zawodach Shell Eco-marathon - gdzie główną ideą jest promocja oraz rozwój ekologicznych źródeł energii.

Zespół

Zarząd

W związku z tym, że "Project Hydrive. We race for tomorrow" to inicjatywa realizowana przez Studenckie Koło Naukowe Konstruktorów MechaniCAD, wraz z liderami poszczególnych sekcji dbamy o to aby podejmowane prace szły w obranym przez nas wszystkich kierunku. Naszym podstawowym zadaniem jest organizacja oraz systematyzacja wszystkiego co wiąże się z prowadzeniem projektu.

Sekcja mechaniczna

W swoich szeregach łączymy osoby zafascynowane tworzeniem twardej rzeczywistości. Do naszych zadań należy zaprojektowanie oraz skonstruowanie całego bolidu. Zajmujemy się całym procesem powstawania kluczowych elementów pojazdu. Począwszy od projektu, przez wytwarzanie, po montaż i serwis, wszystkich elementów bez których HYDRIVE 1 nie mógłby jeździć.

Sekcja badań i analizy

W swoim założeniu zajmujemy się testami pojazdu w warunkach rzeczywistych oraz jego optymalizacją. Do naszych zadań należą również wszelkiego rodzaju analizy z wykorzystaniem środowisk MES, CFD, itp. oraz symulacje kinematyki i dynamiki elementów pojazdu w środowiskach CAD. Wszystko po to, aby HYDRIVE 1 mógł osiągać jak najlepsze wyniki w zawodach.

Sekcja elektro

Do sekcji elektro należą osoby, którym nie są obce urządzenia pod napięciem. Oprócz zarządzania elektryką w pojeździe, zajmujemy się sensoryką, telemetrią i telekomunikacją. Stałe monitorowanie kondycji pojazdu to nasza działka. Nasz zespół tworzy także systemy na wzór IoT. Wszystko po to, aby komunikacja oraz sterowanie HYDRIVE 1 była na najwyższym poziomie.

Sekcja marketingu

Zajmujemy się wszystkim, co związane z prowadzeniem profilu marki w mediach społecznościowych - Facebook, Instagram, LinkedIn. Do naszych zadań należy również organizacja oraz przygotowanie zespołu do wydarzeń związanych z projektem HYDRIVE w murach Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, jak i poza nimi. Co więcej prowadzimy opiekę nad strategią marki projektu HYDRIVE.

Kierowcy

Do naszych zadań należy takie prowadzenie bolidu, aby uzyskać jak najlepsze wyniki na zawodach. Bierzemy czynny udział przy testach pojazdu w warunkach rzeczywistych oraz przy projektowaniu jego wyposażenia. Dzięki temu HYDRIVE 1 jest dopracowany w każdym calu. Odpowiadamy także za reprezentowanie całego projektu zawodach Shell Eco-marathon.

Zawody

Shell Eco-marathon to jeden z najbardziej innowacyjnych konkursów dla młodych konstruktorów. Studenckie zespoły z całego świata stają przed wyzwaniem zbudowania i przetestowania pojazdów możliwie najbardziej sprawnych pod względem energetycznym. Zwycięża drużyna, której pojazd może pokonać najdłuższy dystans na ekwiwalencie jednego litra paliwa lub jednej kilowatogodziny [1 kWh]

Obecnie drużyny złożone z młodych inżynierów mają możliwość startu w dwóch aktegoriach - UrbanConcept oraz Prototype. Pojazdy rywalizujące w pierwszej z wymienionych muszą spełniać wymogi uprawniające je do poruszania się w ruchu miejskim. Bolidy startujące w kategorii Prototype nie mają tego rodzaju ograniczeń, a ich głównym celem jest osiągnięcie maksymalnej wydajności. Dlatego też bolidy wyróżniają się aerodynamiczną formą oraz niską masą własną. Dodatkowo w każdej z kategorii jest odrębna klasyfikacja pojazdów uwzględniająca rodzaj wykorzystywanego napędu. Nasz bolid zalicza się do aktegorii Prototype i tym samym pozwala nam na maksymalne przebadanie czynników wpływających na zużycie energii.

Współpraca

Poniżej prezentujemy firmy, które zdecydowały się nam zaufać i wesprzeć realizowane przez nas przedsięwzięcie, a tym samym dołożyć swoją cegiełkę do ogólnoświatowego rozwoju technologii wytwarzania ekologicznej energii.

Sponsorzy strategiczni



Sponsorzy pomocniczy

Jesteśmy w pełni świadomi, że żaden pomysł czy projekt bez odpowiedniego wsparcia finansowego i niematerialnego nie ma szans na ciągły rozwój i udoskonalenie. Dlatego abyśmy mogli zrobić kolejny krok naprzód i nieprzerwanie rozwijać realizowany przez nas projekt, niezbędne jest nam odpowiednie wsparcie. Współpraca z nami - projektem nowoczesnego, a przede wszystkim ekologicznego pojazdu, wyróżnianego corocznie mianem projektu strategicznego AGH, podkreśla nowoczesność, innowacyjność i zaangażowanie naszej firmy partnerskiej.

Chcesz zostać naszym partnerem? Skontaktujmy się!

Odwiedź nasz fanpage FB!